Follow Me, Friends

Friday, March 29, 2013

S.E.D.I.H. aka S.A.D

Hurm..Hari Jumaat yang sepatutnya jadi hari paling bahagia sebab esok dah nak cuti..akhirnya menjadi hari sedih aku..Baru je balik dr pegi Malaysia International Shoes Festival kat PWTC..tau-tau je dpt berita opismate ditukarkan ke Division lain..
 
Ye la..korunk msti pikir, buat per la aku lak yg over sedih nih...? korunk xtau...aku dh keje kt sini masuk tahun yang ke-10 tau x tahun ni? Kalu 10 thn keje tukar2 division okay jugak..ni tidak, 10 thn aku keje duduk division yang sama yg sumer org len xnak masuk! So, korunk pikir la sndri best ke x division aku ni?
 
Bukannya aku x minta transfer..tahun 2010 aku dh mnta skali ngn diorg2 ni yg sama TUA ngan aku kt division ni..kitorunk 5 org minta transfer...pastu last year 5 org dpt transfer sedangkn ader yg x pnh minta! Aku???? yg minta ni xnak la..
 
(Sambung balik citer tadi) Tadi dpt email from HR, sorg lg dpt transfer..so, dlm citer ni tggl aku je la kt sini yg minta tp x dpt2 lg! Korunk x rasa betapa sedihnya aku sekarang ni..betapa stress-nya aku dok Division ni..betapa..betapa..
 
Aku cuba meredhakan apa yg terjadi..dengan harapan ada lg arahan pertukaran yang ader nama aku dlm thn ni..So, resolusi baru aku start arini..klu by end of this year nama aku x naik gak untuk transfer, aku memang dh nekad nak benti keje..jadi suri rumah pun suri rumah la..memang besar pengorbanan aku ni disebabkan dah x mampu nak bertahan kat sini..

Muka aku masa tengah sedih tadi & sekarang
 
Dalam aku dok bersedih sambil layan fesbuk tadi..kebetulan ader lak post yang memberikan semangat dan keyakinan untuk aku
Aku quote kata2 kat febsuk tu.."Perbanyakkan senyum, istighfar, selawat & sedekah kerana ia menghilangkan rasa resah, membuka pintu ketenangan, kebahagian, rezeki, rahmat, keberkatan dan redhaNya"
 
So, aku pon cuba jadi diri aku yang seiring dgn nama aku "SUNZ"
 
 

No comments: