Follow Me, Friends

Monday, April 15, 2013

Hush Hush Saga

Hush Hush Saga ni buku citer sebenarnya..Tapi dengar kabar dah sign contract untuk dijadikan movie..

Ekceli aku beli 1st book dalam series ni pon secara x sengaja..kenapa?
(i) Aku masa tu tgh xde buku nk baca..nak gak beli 1 buku xkesah la tajuk pape pon..(ni perasaan aku masa tu)

(ii) Kulit buku ni sangat menarik pada aku! X caya? jap lg korunk scroll down tgk gmbr dia..Menarik & unik..tu yg aku blh kata..cover page yg menunjukkn seolah2 isi dalam dier best! haha..

(iii) Harga 1st book ni masa tu promo..maybe sbb author dia nk attract org beli kot? maklum la, masa tu x bestseller lg..:) ngeee~~ oh lupa lak! harga 1st book dia RM16.90 SAHAJA..berbaloi-baloi..


Bila dah start baca 1st book memang terbaek la! rasa xmo benti baca..1st time aku baca buku kisah angel a.k.a dlm bhs melayu-nye "Malaikat"..KIsah angel yg kena banished dr heaven sebab menderhaka..So, bila turun ke bumi sayap diorg kena koyak ngna Archangels ngan dikenalli sebagai "Fallen Angel"..So, diorg ni immortal since 100 or 1000 years ago..Pastu bila fallen angel ni "bersama" manusia, anak yg lahir dikenali sebagai "Nephilim"..diorg ni consider mcm superhuman la gak coz ader extra powers and purebreed Nephilim ni pon immortal gak! tujuan diorg dilahirkan sebab Fallen Angel nk gunakan sebagai vassal masa Perayaan Cheshvan!

Pastu biasa la, bila ader hero a.k.a one of the fallen angel named PATCH..mesti la ader heroinnye! sorg bdk skolah nama NORA GREY..cane hero n heroin ni berkaitan? Haaa...Korunk jgn tanya aku lelebih ye..malas nk citer! baek korunk start beli and baca..

Yang pasti, pas buku 1..mesti korunk nk tau kisah selanjutnya..sebab tu la Hush Hush Saga ni ada empat buku semuanye..

(i) Hush Hush (RM16.90)
(ii) Crescendo (RM33.90)
(iii) Silence (RM47.90)
(iv) Finale (RM48.90)




Yang aku blh cakap..ending citer ni mmg x mengecewakan! and suspens thriller yg author ni buat mmg diluar jangkaan..korunk xkan blh agak smpi la nk ujung2 buku..WOW!! panjang lebar sudaaa..

No comments: