Follow Me, Friends

Wednesday, March 30, 2011

TBS @ BTS

Haaa..topik kali ni mcm ader info sket coz dah lamer sunz nk maklumkan tentang ni..pap itu TBS? @ BTS?

Actually its stand for TERMINAL BERSEPADU SELATAN di BANDAR TASIK SELATAN. Sejak dari pembinaan sampai siap sunz x pnh pon nk amik tau psl terminal bas ni coz xde kena mengtena pon..bknnya nk gi maner naik bas! kali terakhir sunz naik bes pon xleh nk ingat tahun biler ye..:) 

Cuma masa en. hubby sakit kt Johor airu sunz kena balik naik bas coz kete en. hubby dh bwk balik sblm tu..(masa ni saje bwk hafiy blk coz selama ni tiap2 ari dia mntk nak naik bas & LRT).

Tinjauan Bernama ke TBS-BTS mendapati ia dilengkapi kemudahan yang tidak terdapat di hentian lain seperti kaunter khidmat pelanggan yang beroperasi 24 jam dan kemudahan pembelian dan penempahan tiket secara online 'e-ticketing' melalui www.tbsbts.com.my.

Penjualan tiket menggunakan skrin disediakan di hadapan kaunter dan terdapat mikrofon di dalam kaunter supaya penumpang dapat mendengar dengan jelas maklumat yang disampaikan pihak pentadbiran. <--------- ok, yg ni sunz dh alami masa gi sana beli tiket! mcm beli tiket wayang plops coz staf tu akan tnya kita nk naik bas pkl berapa? let say kita mntk yg paling cepat dia akan tunjukkan list bas express yg bertolak dlm masa tu. So, kita pilih bas yg diminati, nnti staf tu akan tunjukkn layout dlm bas aka kedudukan kerusi & kita pilih tmpt duduk. Dh selesai pilih, dia akan request for Mykad/ Mykid & nama akan dicetak atas tiket bas (...sunz tnya utk ape ic tu, staf tu ckp as a requirement coz klu jd pape diorg akan tahu siapa yg ada atas bas tu).

Selain 19 kaunter tiket yang disediakan, penumpang yang tidak mahu menunggu lama atau beratur panjang untuk membeli tiket, terdapat juga enam mesin kiosk untuk membeli tiket secara tunai atau 'touch n go'. (source: wikipedia)

Sebagai penutup, pandangan sunz:-

1) Canggih (exactly mcm kt airport with departure/arrival board, gate masuk sama mcm kt airport, lots of chair at waiting lounge)
2) friendly staff (masa sampi diorg akan tegur & guide us to the counter, to the respective gate, to bas)
3) Convenient (easy access as there is KLIA Transit, Komuter & LRT)

No comments: